Vai māja nodega nestrādājoša ugunsdzēsības hidranta dēļ?

Par to, ka naktī uz pirmdienu, 20. oktobri, Tukumā, Cēsu ielā, notikušā ugunsgrēka laikā ūdens ieguvei ugunsdzēsēji nav varējuši izmantot šīs ielas hidrantu, uzzinājām no iedzīvotājiem, kas redakcijai pauda bažas, vai ūdenssaimniecības projekta laikā ierīkotā un izdaudzinātā hidrantu sistēma maz darbojas. Redzot, ka krīzes situācijā no tuvākā ūdens avota to paņemt nevarēja, ka tāpēc dzēšanas darbi iekavējušies, iedzīvotāji uztraucas par to, ka līdzīgā situācijā, ja tuvumā nebūtu cita hidranta, būtu palikuši vispār bez ūdens.
Sazinoties ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, noskaidrojām, ka tiešām problēmas bijušas – par to pēc ugunsgrēka ziņojuši glābēji, kas teikuši, ka aka bijusi iegrimusi, tāpēc bijis grūti to atrast, un arī tad, kad tā atrakta – hidrantu nav varējuši palaist, tāpēc ūdens ņemts no Rīgas ielas. Glābēji arī teikuši, ka nav bijis vajadzīgā ūdens spiediena.
Vaicāts, cik bieži SIA «Tukuma ūdens» hidrantus apseko, direktors Aināru Feldmanis skaidroja, ka tos apseko divas reizes gadā – pavasarī un rudenī, kad ir beigušies vai vēl nav sākušies rakšanas darbi: “Pavisam ir ap 300 tā saukto jauno hidrantu un vēl kādi 40 vecie no padomju laikiem. Katru gadu kādus četrus vai piecus no vecajiem mēģinām pārtaisīt – vietām visa aka ir jāliek no jauna, vietām tikai mehānisms, taču tādas naudas, lai pilnīgi visus vecos hidrantus uzreiz pārtaisītu, uzņēmumam nav. Viena hidranta mehānisma nomaiņa izmaksā ap 300 eiro, neskaitot pašu akas pārbūvi.”












Pievienot komentāru