Kaitējumu nebūšot. Vai lidlauks būs?

1. un 2. oktobrī Engures un Tukuma novadā notika sabiedriskās apspriešanas sanāksmes, kurās tika apspriests ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojums Tukuma lidostas darbības paplašināšanai.
Pirmdienas vakarā Smārdes kultūras centrā notika sabiedriskās apspriešanas sapulce. Tajā, kā to paredz likums, bija jāapspriež novērtējums par to, ko videi var nodarīt uzņēmuma «Tukums airport» iespējamā darbības paplašināšana, jo lidlaukam ir vēlme palielināt lidojumu skaitu, kā arī uzņemto lidaparātu lielumu. Ietekmes uz vidi novērtēšanu veicis konsultāciju birojs «Latekoil». Sanāksmes dalībniekus ar rezultātiem iepazīstināja šī biroja vadītājs Valdis Felsbergs.
Visvairāk izvērtē trokšņus
Sabiedriskās apspriešanas procedūra tika izsludināta 18. septembrī. Tā ilgst vienu mēnesi. Šajā laikā ikviens var paust savu viedokli par sagaidāmo «Tukums airpot» lidlauka darbības paplašināšanu.
V. Felsbergs skaidroja, ka, novērtējot lidlauka iespējamo darbību, vairumam faktoru nekādas būtiskas ietekmes uz vidi arī nevarēja būt. Jautājums ir tikai un vienīgi par troksni. No 3000 lidojumiem gadā nevarot rasties gaisa piesārņojuma problēmas – tas aprēķinu un modelēšanas ceļā esot noskaidrots. Novērtējot degvielas uzpildi, plānotos tilpumus un mūsdienu tehnoloģijas, konstatēts, ka arī nekāda būtiskā ietekme uz gaisa kvalitāti nav sagaidāma. Galvenais pūļu pielikšanas punkts novērtējumā esot trokšņu līmenis. Šajā jomā tiek vērtēta gan pašreizējā, gan arī prognozējamā situācija. Esošajā situācijā tie ir 400, bet plānotajā – 3000 lidojumu skaits gadā. Trokšņa līmenis, protams, pastiprinātos arī atkarībā no uzņemamo lidaparātu lieluma. Šobrīd Tukuma lidlaukā nosēžas mazi, vienmotora lidaparāti, plānotā situācijā tās varētu būt regulāro reisu pasažieru lidmašīnas. Lai gan, arī šobrīd te sēžas daudz trokšņainu lidaparātu, kā, piemēram, bijušās kara lidmašīnas L-39, iznīcinātāji, kas arī ir galvenais pašreizējais trokšņa avots. Taču šobrīd troksnis vairāk atkarīgs no tā, cik daudz šīs kara lidmašīnas lido. Un šobrīd tas notiekot vien 150 līdz 160 reizes gadā. Tās lido pa trim vai piecām, pa vienai tās nelido, tāpēc dienu skaits iznāk vēl mazāks. Pieaugot lidojumu skaitam cita tipa lidmašīnām, rezerve ir, taču, lai nepārsniegtu trokšņu līmeni, būtu jāsamazina iznīcinātāju lidojumu skaits.
Augsnes kvalitātes vienīgais kaitējumu faktors varētu būt degvielas uzpildes stacija, bet, pareizi apsaimniekojot, nekas nevēlams tur neesot gaidāms. Lidlaukam ir trīsreizēja notekūdeņu attīrīšanas sistēma, kas atbilst visām prasībām. Lidlauks līdz šim nav kaitējis Ķemeru nacionālajam parkam un, novērtētājuprāt, nekaitēs arī pēc lidojumu skaita pieauguma.
V. Felsbergs skaidro, ka ziņojums tiks papildināts, iekļaujot sabiedrisko apspriešanu un iesniegts Vides Pārraudzības valsts birojam izvērtēšanai.












Pievienot komentāru