Kādas problēmas Tukumu sagaida pēc banku filiāļu slēgšanas

Pērnā gada nogale līdz ar iepirkšanās drudzi un jaunā gada pārmaiņu gaidām Tukuma un, iespējams, citu novadu iedzīvotājiem atnesa vēl kādu pārmaiņu nestu spriedzi. Kopš izskanēja informācija par SEB bankas Tukuma filiāles slēgšanu un iespējamo citu banku pakalpojumu samazināšanu, radās bažas, ka daudziem tiks būtiski ierobežotas iespējas rīkoties ar savu – nopelnītu vai pabalstos saņemtu naudu. Nācās uzklausīt daudzus telefoniski un arī klātienē izteiktus jautājumus, ko darīt, kā rīkoties, arī – kuru banku labāk izvēlēties?…
Redakcijai vairāki iedzīvotāji pauda bažas par to, kā saņems savu naudu – algu, pensiju vai pabalstu, kas, kā saka, piespiedu kārtā brīvprātīgi, taču netiek izmaksāta ”uz rokas”, bet tiek ieskaitīta komercbanku kontā? Izrādās, ir gana daudz cilvēku, kam banku teiktais – ”Izmantojiet pakalpojumus internetā!” – reāli nav izdarāms. Iemesli tam var būt dažādi. Visvienkāršākais – nav datora un tā iegādi nevar atļauties; nav interneta, jo arī tā pieslēgums maksā un cilvēkam ar minimāliem ienākumiem, tostarp pensionāriem, pirkt datoru un maksāt, viņu gadījumā, ievērojamas summas tikai par to, lai saņemtu savu naudu, ir pārlieku dārgi. Otrkārt, pat tad, ja formāli internets un dators ir pieejami, ar to brīvi rīkoties joprojām māk tikai retais pensijas vecumu sasniegušais, par vecāka gadagājuma ļaudīm pat nerunājot.
Un ir jau arī tā, ka dažkārt nokārtot dažādu iestāžu, arī banku internetiskās formalitātes pat ar datoru ikdienā strādājošam cilvēkam nav nemaz tik vienkārši – ir ne mazums stāstu par internetā aizpildītiem dokumentiem vai maksājumiem, kas nav “nonākuši sistēmā”, jo kāds ķeksītis nav ielikts, kaut kas nav pareizi nospiedies… Turklāt, ja darbības internetā veiktas brīvdienās, kur pēc kļūdīšanās vērsties?!… Tai pat laikā, runājot ar bankas darbinieku, skaidrībā var tikt daudz ātrāk un bez pārdzīvojumiem. Ne velti, kaut arī labi zinām, ka Pastā ir neciešami garas rindas, joprojām tik daudz cilvēku izmanto šos pakalpojumus, jo… ”tur, pie lodziņa, var visu nokārtot, pajautāt un atrisināt”.
Katrā ziņā, ir jāatceras, ka banku apgalvojums, ka 75 līdz 90% darījumu var veikt internetā, automātiski nenozīmē, ka tik pat procentiem iedzīvotāju ir šāda iespēja. Lai ar cik mēs lepotos ar pasaulē 2. ātrāko internetu, pēdējais, gan pirms gadiem pieciem veiktais pētījums, liecināja, ka iespēja izmantot internetu ir tikai 20% Latvijas mājsaimniecību…
Vairāk lasiet laikraksta ceturtdienas, 15. janvāra, laikrakstā ŠEIT!












Pievienot komentāru