Tukuma novadā plāno izveidot „pārvaldes“

Jāatgādina, ka jau pēc varas maiņas Tukuma novada domē šī gada janvārī, domes pozīcija paziņoja par ieceri izveidot jaunu iestādi «Tukuma novada dome». Tās nolikums, kuru domes priekšsēdētājs Normunds Rečs nosauca par savu autordarbu, gan konkrēti nenoteica, kuras nodaļas apvienos, kādi amati tiks saglabāti un kādi – veidoti no jauna. Tāpat netika minēts, kādi būs jauno amatu veicēju pienākumi un uzdevumi. Kā toreiz tika skaidroja, šis darbs esot jāveic izpilddirektoram kopā ar administrācijas darbiniekiem. protams, ka neziņa, kas bija nākusi kopā ar paziņojumu par radikālajām pārmaiņām, harmonisku darba atmosfēru domes darbinieku vidū neveicināja. Un jaunais nolikums jeb, kā tas nosaukts domes lēmumprojektā, domes amatu saraksts, tika gaidīts ar nepacietību.
Bet liels bija pārsteigums, kad finanšu komitejas sēdē pirms nedēļas ne deputātiem, vismaz ne tiem, kas ir opozīcijā, ne domes darbiniekiem un citiem klātesošajiem, tai skaitā žurnālistiem, nebija iespēja detalizēti iepazīties ar sagatavoto dokumentu. Visi klātesoši varēja tikai noklausīties un noskatīties domes izpilddirektora pienākumu izpildītājas Ineses Valteres sagatavoto prezentāciju. Kad deputāti lūdza šo pat ne dokumentu, bet aprakstošu domes amatu sarakstu, lai pirms lēmuma pieņemšanas varētu ar to detalizēti iepazīties, deputāte Daiga Reča, kas ir arī domes priekšsēdētāja sieva ņēma iniciatīvu savās rokās un strikti paziņoja, ka izpilddirektore pagaidām nevienam neko nesūtīs, jo, citēju, ” domes amatu saraksts ir izpilddirektores izstrādātais autordarbs,” tāpēc, “kamēr visi jautājumi sakārtojas līdz galam”, uzsvēra Reča, būšot vien nedaudz jāpaciešas…
Vajagot papildu uzraudzību
Savukārt domes priekšsēdis N. Rečs, pamatojot plānoto reformas, uzsvēra, ka ”gods un slava darbiniekiem, kas lielas slodzes apstākļos līdz šim ir spējuši veikt savus pienākumus”, tāpēc – lai darba apjomu līdzsvarotu – domes administrācijas struktūru esot nācies pilnveidot… Tas esot bijis jādara arī tāpēc, ka līdzšinējā domes struktūra bijusi ļoti sadrumstalota un ka tas, savukārt, apgrūtinājis gan komunikāciju, gan sadarbību. Deputāts Mārtiņš Limanskis interesējās, vai tiešām pārvalžu vadītāju amati bijuši tie steidzamākie, kas domei bija jāizveido. N. Rečs skaidroja, ka kopumā domē esot 13 struktūras, kuru pārraudzība ļoti klibojot, jo par visu atbildīgs esot tikai viens izpilddirektors, kam pēc būtības esot jāpārrauga visu novada iestāžu, tai skaitā pagasta pārvalžu, izglītības, kultūras un citu iestāžu darbs, un vienam cilvēkam tas esot milzīgs apjoms. Tāpēc, ieviešot pārvalžu vadītāju amatus, būšot iespēja nodrošināt lielāku pārraudzību un ciešāku koordināciju struktūras iekšienē. “Varu minēt piemēru ar komunālo nodaļu, kuras atbildībā ir lieli līdzekļi un kur viena un tā pati persona pasūta darbus un arī tos pieņem. Un tas robežojas ar korupcijas riskiem un nav pareizi,” skaidroja N. Rečs.
Uz M. Limanska iebildumu, ka izpilddirektora atbildība jau līdz ar to nesamazināsies, N. Rečs skaidroja, ka atbildība nesamazināsies, bet būšot iespējams pienākumus deleģēt pārvalžu vadītājiem un arī kontrole pār līdzekļu izlietojumu palielināšoties.
Skaidrojot pārmaiņu procesa detaļas, I. Valtere stāstīja, ka vispirms spēku zaudēs domes nodaļu nolikumi, bet no šī gada 31. augusta tikšot likvidēti nodaļu vadītāju amati un galvenā grāmatveža amats. Līdzšinējiem nodaļu vadītājiem tiekot piedāvāts ieņemt pārvalžu vadītāja vietnieka amatu, līdz ar to vienā pārvaldē būs vairāki vadītāja vietnieki, savukārt līdz brīdim, kamēr tiks apstiprināts pārvaldes vadītājs, šos pienākumus veiks pienākumu izpildītājs. Savukārt N. Rečs piebilda, ka neviens darbinieks darbu pārmaiņu dēļ nezaudēšot, un arī atalgojuma ziņā nevienam nebūtu jācieš.
Vairāk par diskusijām lasāms otrdienas, 28. jūlija, laikrakstā ŠEIT=>
Bet par domes sēde lēmumiem – 31. jūlija laikraksta numurā












Pievienot komentāru