Par ko domes sēdē saņēma aizrādījumu Kandavas pašvaldības policijas priekšniece Ailona Dārzniece
Deviņiem deputātiem balsojot "par" (A. Aleksīns, I. Bambis, R. Bārenis, V.V. Dreimanis, A.D. Freimanis, L. Gudakovska, I. Lasis, A. Petrevica, S. Tiltiņa), trim "pret" (O. Budžens, I. Priede, D. Rozenfelds), diviem atturoties (G.Indriksons, S. Horste), un vienam ( N. Štoferts) balsojumā nepiedaloties, nolēma: "Pieņemt zināšanai komisijas priekšsēdētāja, Kandavas novada domes izpilddirektora Gunta Gelpera ziņojumu par dienesta pārbaudes rezultātiem Kandavas novada pašvaldības policijā un 24.01.2011 izdotos rīkojumus. Nr. 4-1/ 4 «Par piezīmes izteikšanu A. Dārzniecei» un Nr. 3-3/ 6 «Par uzdevumu uzdošanu Kandavas novada pašvaldības policijas priekšniecei A. Dārzniecei».
Atzinums uz 17 lappusēm
Par deputātiem adresēto četru pašvaldības policijas darbinieku iesniegumu, kā rezultātā tika izveidota komisiju, kura domes izpilddirektora Gunta Gelpera vadībā veica dienesta pārbaudi pašvaldības policijā, jau rakstījām iepriekš. Pamatojoties uz komisijas pārbaudes rezultātiem, Finanšu, plānošanas un novada attīstības komitejas sēdē tika nolemts, ka līdz domes sēdei priekšsēdētājs R. Bārenis pārbaudes komisijas ziņojumu izvērtēs un dos savu slēdzienu. Uz 17 lapām atspoguļotajā komisijas atzinumā rezumēts, ka būtiskas pārkāpuma pazīmes pašvaldības priekšnieces A. Dārznieces darbībā komisija nav saskatījusi, vien atsevišķas nepilnības, tāpēc R. Bārenis izdevis rīkojumu par piezīmes izteikšanu Kandavas novada pašvaldības policijas priekšniecei A. Dārzniecei, uzdodot līdz 31. martam novērst dienesta pārbaudes laikā konstatētās nepilnības, un, ievērojot komisijas ieteikumus. Lūk, daži no tiem:
– sakārtot ar darba laika uzskaiti un atlīdzību saistītos jautājumus iestādē;
– pieprasīt no pašvaldības policijas darbinieka – inspektora ziņas par nodarbinātību blakus darbā;
– nodrošināt, administratīvo pārkāpumu protokolu sastādīšanu atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām;
– nodrošināt informācijas savlaicīgu ievadīšanu datu bāzē;
– ievērot formas tērpa nēsāšanas noteikumus saskaņā ar spēkā esošajām tiesību normām un darba līguma nosacījumiem, ja tas ir noteikts;
– uzdot padotajiem veikt savus pienākumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām, lai netiktu no pašiem izteiktas sūdzības, kā arī pašai ievērot normatīvo aktu prasības;
– veikt padoto iepazīstināšanu ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem attiecībā uz atkritumu apsaimniekošanu.
Kontrole par rīkojuma izpildi uzdota domes izpilddirektoram G. Gelperam.
Lēmums par pašvaldības policijas izveidi bijis pareizs
Jau pēc sēdes uz nelielu interviju lūdzām pašu Kandavas novada pašvaldības policijas priekšnieci Ailonu Dārznieci.
– Kaut arī pašvaldības policijai tikai gads, esat saņēmusi jau pirmo rājienu, ir nācies uzklausīt ne vienu vien, arī nepelnītu pārmetumu. Kā pašai šķiet, cik veiksmīgs bijis šis gads?
– Neskatoties uz pēdējā laika notikumiem, tomēr uzskatu, ka 2009 gada 23. decembrī pieņemtais domes lēmums par pašvaldības policijas izveidi ir attaisnojies. Un, manuprāt, ar paveikto varam lepoties. Arī organizatoriski darbs bijis iespaidīgs – esam reģistrēti Uzņēmuma reģistrā kā pašvaldības iestāde ar savu nolikumu, kā arī esam nokomplektējuši un trafarējuši autotransportu. Ir panākta iespēja strādāt tiešsaistē Iekšlietu ministrijas datu bāzē. Pašvaldības policijas darbinieki nodrošināti ar formas apģērbu un speciālajiem līdzekļiem. Ir uzstādīta centrālā apsardzes pults, kurai pieslēgta sava radio frekfence, un ir noslēgti līgumi par 22 objektu apsardzi.
Gada laikā esam atsaukušies 658 personu izsaukumiem, reģistrējuši 382 administratīvos pārkāpumus, 195 gadījumos pašvaldības policijā pieņemti lēmumi par administratīvo naudas sodu piemērošanu kopsummā 3225 latu apmērā. Domes administratīvajai komisijai izskatīšanai nosūtītas 145 administratīvās lietas, tiesai – 44, izskatīti 69 iedzīvotāju iesniegumi. Profilaksei organizēta sabiedriskās kārtības nodrošināšana dažādos masu pasākumos, izveidota lietišķa sadarbība ar Valsts Probācijas dienestu, Valsts policiju, Bāriņtiesu, Sociālā centra dienestu u.c. domes iestādēm. Novada pagastos ir organizētas tikšanās ar iedzīvotājiem par domes saistošo noteikumu ievērošanu. Liela uzmanība tiek veltīta jaunatnes audzināšanā gan skolās, gan ārpus tām, organizējot seminārus mācību iestādēs ar audzēkņiem, tikšanās ar vecākiem skolās, bērnudārzos un pedagogiem, kā arī veiktas daudzas individuālas pārrunas kopā ar vecākiem par skolēnu disciplīnas ievērošanu un likuma paklausību skolā un ārpus tās. Cieša sadarbība izveidojusies arī ar Izglītības pārvaldi, piemēram, projektā par jauniešu brīvprātīgo darbu, kurā pašvaldības policija ir piedalījusies, lai iesaistītu jauniešus sabiedriskās kārtības nodrošināšanā.
– Jums tika pārmests, ka pašvaldības policijā tērēts pārāk daudz līdzekļu, bet nu izrādījies, ka vairākas konfliktsituācijas radušās tieši nepietiekamā finansējuma dēļ.
– Veidojot novada pašvaldības policiju, tika ņemta vērā ekonomiskā situācija, tādēļ cilvēku skaits tika palielināts pakāpeniski. Pašreiz esam deviņi darbinieki un paplašināties vai samazināties neplānojam. Tika iegādāta paša nepieciešamākā tehnika, lai varētu atgūt domes ieguldītos līdzekļus. Rezultātā no plānotā 2010. gada pamatbudžeta 77 488 latu apjomā esam apguvuši vien 50 588, tātad esam ieekonomējuši aptuveni 27 000 latu domes līdzekļu. Tērēts galvenokārt tika: darba algām, centrālās apsardzes pults uzstādīšanai, autotransporta remontam, trafarēšanai, pārveidojot to par operatīvo transportu, formai, kā arī degvielai un sakariem. 2011. gada plānotai budžets ir 69 000 latu apmērā, tātad tas mums ir būtisks samazinājums… Iztrūkstošais būs jānopelna pašiem. Funkcijas paliek tās pašas, tai skaitā apsardzes pakalpojumi.
– Kā ar šo pakalpojumu veicies līdz šim? Ja pareizi saprotam, tad, kaut arī apsardzes funkcijas prasa ievērojamus ieguldījumus, pašvaldības objektus jums nākas apsargāt bez maksas?
– 2010. gada sešos mēnešos no apsardzes pakalpojumiem esam ieņēmuši 1938 latus. Šie ieņēmumi sedza izdevumus, kuri bija jāiegulda, lai vispār varētu uzsākt apsardzes pakalpojuma sniegšanu, kā arī uzturēšanu. Pagaidām bez maksas apsargājam tikai divus pašvaldības objektus – domes ēku un Zemītes pagasta pārvaldes ēku. Bet šie jautājumu ir apspriesti un situācija tiks risināta.
– Jums tika izteikti pārmetumi par to, ka darbinieki ir pārāk noslogoti, ka netiek ievērots Darba likums, ir liela pārslodze? Un, izvērtējot pārmetumus, izrādījās, ka tie lielākoties ir tāpēc, ka darbinieku skaits un domes finansējums bijis nepietiekams.
– Varbūt, ka tā arī pašā sākumā bija, kamēr pieslēdzām pirmos apsardzes objektus, apguvām visu darba apjomu un, ekonomējot līdzekļus, vakances aizpildījām pakāpeniski. Tagad, kā paredzēts, esam deviņi darbinieki, visi dežūru grafiki ir sastādīti un pārstrādes stundu apjoms ir pavisam neliels – vidēji sešas līdz 10 stundas mēnesī katram darbiniekam. Darba līgumos paredzēts, ka pārstrādātās stundas kompensējam ar papildu brīvdienām.
– Un kā ar darba apstākļiem – vai joprojām dežūrējošajai brigādei jāsēž lielā šaurībā pāris kvadrātmetru mazā istabā?
– Protams, nē. Neērtības mums, protams, bija, bet tikai uz laiku, kamēr ēkā tika veikti siltināšanas darbi, liktas durvis un veikti citi remontdarbi. Tagad viss ir kārtībā. Ir mums jaukas, mājīgas telpas, ir arī atpūtas istaba.
Kopumā tomēr uzskatu, ka turpmāk tiešām lielāka uzmanība jāveltī personālsastāvam, tā nodrošinājumam un darba organizācijai, jo pašvaldības policijas darbinieki strādā diennakts režīmā, arī valsts svētku reizēs un brīvdienās. Jāatzīst, ka Kandavas novada pašvaldības policijas attīstība lielā mērā atkarīga no pašu aktivitātēm un profesionālismu, kā arī no deputātu un iedzīvotāju atbalsta. Gribētos lielāku uzticību, bet tā jau laikam jānopelna. Mēs, protams, centīsimies attaisnot uz mums liktās cerības.
Kandavas pašvaldības policijas 2010. gada izdevumi un ieņēmumi
Apsardzes iekārtas iegāde, uzstādīšana
Centrālās pults iekārta – Ls 584
t.sk.antenas pārlikšana – Ls 89
Frekfences pieslēgšana – Ls 217
Trīs raidītāji iestādēm, kam bezmaksas pakalpojumi
(dome, Zemītes pag. pārv., policijas iecirknim) – Ls 163
Bezmaksas pakalpojumi domei, Zemītes pag., policijas iecirknim devuši pašvaldībai līdzekļu ekonomiju ap 700 latiem septiņos mēnešos
Kopā: Ls 964
Apsardzes sistēmas uzturēšana vidēji 2010. gada septiņos mēnešos
Internets – 18 Ls/ mēn.
Frekfences īre – 6.81 Ls/mēn.
Raidītāju noma – 41,62 Ls/mēn.
Sakari – 6 Ls/mēn.
gprs un gsm programmu nodrošināšana diviem mēnešiem – Ls 24
Kopā : 96.43 Ls/mēn.
96,43x 7 = 675,01 Ls/7 mēnešos
Kopā par apsardzi izdots: Ls 1639.01
No Apsardzes pakalpojumiem sešos mēnešos saņemts – Ls 1938
Budžeta plāns 2010. gadam – Ls 77 680
Izpildīts plāns – Ls 50 588
Ietaupījums – Ls 27 092












Pievienot komentāru