Kāpēc veic lieku darbu?
– Nesaprotu, kāpēc pirms pāris nedēļām Rūmenes ielā gar malu nobēra melnzemi un iesēja zālīti, bet tagad klāt atkal transports, meistari un melnzemi ar visu iesēto zālīti rok nost, ber mašīnā un ved prom, bet noraktās melnzemes vietā ber granti. Kāpēc tā? Iepriekš taču gar ielas malu bija zaļa zālīte?
Lai rastu atbildi, kāpēc īsti notiek tikko kā uzklātās, asfaltam pieguļošās joslas seguma maiņa, uzklausījām divu amatpersonu, proti, Kandavas novada domes izpilddirektora Gunta Gelpera un Ūdenssaimniecības projekta Kandavā vadītāja Modra Grīnberga – viedokļus. "Lai Rūmenes ielas segumu varētu nodot ekspluatācijā, tam jāatbilst LR Satiksmes ministrijas apstiprinātajai ceļu specifikācijai 2010, kas stājusies spēkā 2009. gada 1. oktobrī un ietver prasības ceļu un ielu būvdarbu izpildei. Tā paredz, ka asfaltētas brauktuves malu veido 75 cm plata blietētas grants kārta. Tas nepieciešams, lai, piemēram, lietus laikā automašīnai nobraucot no ceļa seguma, tā neiestigtu dubļos un netiktu bojāta ceļam piegulošā daļa , kā arī, lai nerastos tehniskas problēmas autovadītājam, par kurām atbildīgs būtu ceļa īpašnieks, šajā gadījumā – pašvaldība," – situāciju skaidro G. Gelpers. "Pēc jebkura projekta realizācijas teritorija jāatstāj iepriekšējā, bet ne sliktākā stāvoklī, kā tas bijis iepriekš, projektu uzsākot, – tā paredzēts līgumā un tā arī darījām. Iepriekš gar šo ielu bija zaļa zālīte līdz pat asfaltam. Līdz ar to, pabeidzot rakšanas darbus, noklājām melnzemi, iesējām zālīti, un viss bija ļoti skaisti – kā līgumā un likumā paredzēts. Bet ceļa atjaunošanas akts netika parakstīts, jo pieņemšanas komisija pieprasīja, ka ceļam jābeidzas ar blietētas grants klājumu, nevis melnzemē iesētu zāli. Tagad nākas iepriekš padarīto pārstrādāt un nomainīt šo segumu, kā rezultātā aizkavējās projekta oficiālā nodošana, radot būvniekam papildu izdevumus. Mans uzdevums ir nodrošināt visu nepieciešamo papilddarbu izpildi, lai saņemtu pozitīvu būvobjekta pieņemšanas aktu. Rūmenes ielu trešdien pabeidzām un blietētas grants strēli blakus asfaltam vajadzīgajā platumā ieklājām. Grants kārtas segums blakus asfaltam līdzīgi jāieklāj arī Talsu un Raiņa, un Uzvaras ielu posmos, kur gāja projekts. To gan labāk būtu darīt pavasarī," – uzskata Ūdenssaimniecības projekta Kandavā vadītājs M. Grīnbergs.












Pievienot komentāru