Cer atgūt vismaz dažus Milzkalnes vilcienus

Vāc parakstus
Milzkalnes iedzīvotāja Gunta Kupča sākusi vākt iedzīvotāju parakstus (divu dienu laikā – līdz 5. decembrim, savākti 33 paraksti) vēstulei Satiksmes ministrijai un «Pasažieru vilcienam», lai tiktu saglabāta vilciena apstāšanās vismaz pulksten 7.26, jo to izmanto daudzi pasažieri. Piemēram, 4. decembra rītā Milzkalnes stacijā tieši ar šo vilcienu Rīgas virzienā aizbraukuši 13 cilvēki.
Apšauba «Pasažieru vilciena» statistiku
G. Kupča un citi aptaujātie Milzkalnes iedzīvotāji arī pauda šaubas par to, vai uzņēmuma «Pasažieru vilciens» veiktā pasažieru skaitīšana, kurā teikts, ka vidēji šai pieturā iekāpj/ izkāpj 2,6 pasažieri, ir bijusi korekta, jo pēc biļetēm pateikt, vai cilvēks iekāpis (izkāpis) stacijā Tukums II, Tukums I, Milzkalnē vai Smārdē nevar.
Pašvaldība dara, ko var
Jau rakstījām, ka Engures novada pašvaldība ir aizsūtījusi vēstuli uzņēmumam «Pasažieru vilciens» un VSIA «Autotransporta direkcija» ar lūgumu pārskatīt to vilcienu kustības sarakstu, kas stāsies spēkā no 8. decembra. G. Važa vakar, 5. decembrī, skaidroja, ka telefonsarunā ar «Pasažieru vilciens» pārstāvi Ivaru Zaļo ir saņemts solījums šīs izmaiņas izvērtēt.
Lēmumus pieņēmusi Sabiedriskā transporta padome
Visus lēmumus par to, kā kursēs vilcieni un autobusi, pieņem Sabiedriskā transporta padome, kas izveidota, kā lasām tās mājas lapā internetā, lai veidotu vienotu vietējo un starppilsētu maršrutu tīklu, slēgtu līgumus par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu un, kas svarīgi, – lai ”apzinātu un pārstāvētu vietējo iedzīvotāju un pašvaldību intereses”. Diemžēl to, kā šīs intereses tiek noskaidrotas, mēs tā arī nesapratām.
Ietaupīšot arī… darba algu
Meklējot argumentus, kāpēc atsevišķi vilcieni Milzkalnē nepieturēs, atradām padomes locekļa un Autotransporta direkcijas pārstāvja Jāņa Lagzdona argumentu, ka uz katru apstāšanos «Pasažieru vilciens» ietaupīs 1,5 minūtes laika, 1,21 eiro darba samaksā un 1,35 eiro (bez PVN) elektroenerģijas izmaksās. Kopējais ietaupījums gada laikā darba algas fondā paredzams 65,49 tūkstoši eiro, bet uz elektroenerģiju un degvielu – 62,84 eiro. (Vai tas nozīmē, ka visizdevīgāk būtu vilcienam neapstāties vispār – nevienā pieturā?! Vai arī, ka par katru apstāšanos stacijā mašīnistam tiem maksāta īpaša piemaksa?! – Red.)
Vairāk lasiet 2019. gada 6. decembra laikrastā ŠEIT
Fotogrāfijās: Šodien, 6. decembrī, Milzkalnes stacijā pulcējās ne tikai vilciena pašažieri, bet arī viņu atbalstītāji, kas bija apņēmības pilni cīnīties par to, lai Milzkalnes stacija tiktu saglabatā, tāpat kā vilciena pienākšana un attiešana.












Pievienot komentāru