Atkalas laikā uz ceļiem – ekstremāla situācija
Jau divas dienas uz valsts un rajona ceļiem ir stipra atkala. Galvenie autoceļi, pilsētas ielas tiek laistītas un, pa tām saprātīgi braucot, automobiļu kustība ir iespējama. Bet pa lauku ceļiem, ja vien iespējams, šādā laikā labāk nebraukt.
Grāvī autobuss un ceļu tehnika
To apliecināja arī valsts akciju sabiedrības «Latvijas autoceļu uzturētājs» Tukuma ceļu rajona priekšnieka Andra Pētersona sniegtā informācija. Situācija ir ekstremāla. Zeme atdzisusi, bija jau apsalusi un lietus piesalst un veido ledus kārtu, ceļus pārvēršot par slidotavām.
17. decembrī uzņēmuma darbinieki mēģinājuši kaisīt lauku ceļu, taču pie «Bieļām» ceļu kaisāmā mašīna nolikās uz jumta. Grāvī iebrauca arī SIA «Tukuma auto» autobuss, ceļu uzturētāji devās to glābt ar citu mašīnu, bet arī tā nokļuva grāvī. Arī greiders ieslīdēja grāvī. Kaut kā ar meža kaķa un buldozera palīdzību izdevās to dabūt no grāvja laukā. Ceļu uzturētāji pašlaik baidās riskēt ar speciālajām mašīnām, kas maksā daudzus desmitus tūkstošus. Ir jāsaprot, ka situācija patiesām ir ekstremāla un skolēnu autobusi pa šādu ceļu nevar pabraukt.
Labs variants – braukt ar kāpurnieku
A. Pētersons: "Cerams, ka tas nevilksies ilgi, jo ziņas sola siltāku laiku – apledojums izkusīs. Ja kādam pa lauku ceļiem ir jāpārvieto kāda krava, un braucienu nevar atlikt, jāaprīko riteņi ar ķēdēm, tāpat kā to dara ziemeļvalstīs."
Ceļu uzturētāji sola mēģināt apledojumu drupināt ar greideri un iesaka vecumveco paņēmienu tiem zemniekiem, kuru rīcībā ir kāpurķēžu traktori – nobraukt pa ceļu ar kāpurnieku, lai ledu padarītu nelīdzenāku. Ceļu uzturētāji vēl sola pievest smiltis no automašīnas un ar rokām kaisīt ceļu līkumus, pakalnes, taču šādā veidā visus ceļus nokaisīt droši vien nespēs. Tāpēc katram pašam ir jāaprēķina savas iespējas.












Pievienot komentāru