«Neatkarīgo Tukuma Ziņu» interneta portāla foruma sadaļā «Tukuma Auto» 29. janvārī lasītājs ierakstījis komentāru, ka 11.25 pie pārbrauktuves Tukumā satiksmes autobuss bīstami šķērsojis dzelzceļu - tik tikko izvairīdamies no sadursmes ar vilcienu. Lai noskaidrotu, kas noticis, sazinājāmies gan ar VAS «Latvijas dzelzceļš», gan SIA «Tukuma auto», gan policiju.
Kurš vainīgs: bīstama pārbrauktuve vai pārgalvīgi braucēji?

«Neatkarīgo Tukuma Ziņu» interneta portāla foruma sadaļā «Tukuma Auto» 29. janvārī lasītājs ierakstījis komentāru, ka 11.25 pie [Durbes] pārbrauktuves Tukumā satiksmes autobuss bīstami šķērsojis dzelzceļu – tik tikko izvairīdamies no sadursmes ar vilcienu. Lai noskaidrotu, kas noticis, sazinājāmies gan ar VAS «Latvijas dzelzceļš», gan SIA «Tukuma auto», gan policiju.
Vilciens nobremzē pāris metru no autobusa
VAS «Latvijas dzelzceļš» sabiedrisko attiecību speciāliste Biruta Sakse apstiprināja, ka 29. janvārī 11.25 maršrutā Tukums-Rīga pie pārbrauktuves, kas atrodas nepilna kilometra attālumā no stacijas Tukums I, tiešām noticis mūsu lasītājas konstatētais incidents.
Kā ziņojumā a/s «Pasažieru vilciens» Tehniskajai inspekcijai rakstījuši vilciena nr. 518 mašīnisti, viņi redzējuši, ka satiksmes autobuss pie pārbrauktuves piebremzē un tad pēkšņi atkal strauji uzsāk braukšanu, lai gan tuvojas vilciens. Mašīnisti izmantojuši nepārtrauktu skaņas signālu un tā saukto dienesta bremzēšanu, kas, atšķirībā no avārijas bremzēšanas, ir saudzējošāka vilciena pasažieriem. Tikai pāris metri šķīruši autobusu no sadursmes ar vilcienu.
Autobuss neapstājoties aizbraucis, un arī vilcienam bijis jāturpina ceļš. Par notikušo esot uzrakstīts iesniegums Iekšlietu ministrijas Transporta policijai.
"Šoreiz ar atvieglojumu varam teikt, – viss beidzās laimīgi, taču parasti sekas ir traģiskas un zaudējumus visbiežāk nav no kā piedzīt. 2007. gadā notikušas 11 vilciena un autotransporta sadursmes, kurās viennozīmīgi vainojami neuzmanīgi un arī pārgalvīgi autovadītāji. Reizēm dzirdam aizbildināšanos, ka vainojams barjeru trūkums vai arī kāds skaņas vai gaismas signālu bojājums. Bet, sakiet, kāds signāls gan pietrūcis tiem autovadītājiem, kas ietriecas jau braucošos sastāvos? Turklāt autovadītāji pat nav bijuši alkohola reibumā! Bet sekas ir traģiskas: cietuši un bojā gājuši cilvēki, bojāta dārga krava (Latgales pusē vilciena sastāvā ietriecās treilers ar jaunu vieglo automašīnu kravu), bojāts dzelzceļa ritošais sastāvs. Zaudējumi ir milzīgi! Runājot par jūsu minēto gadījumu, – ar ko gan var aizbildināties autobusa šoferis, ja ne tikai gaismas signāls, bet pats vilciens sastāvs jau bijis labi redzams?" norādīja B. Sakse.
Nodzisis gaismas signāls?
Situāciju skaidro SIA «Tukuma auto» pasažieru pārvadājumu daļas priekšniece Ilze Bolšteina:
"Mēs noskaidrojām, ka šāds gadījums patiesi bijis. Autobusa vadītājs Ilgvars P. to nenoliedz, viņš uzrakstījis paskaidrojumu. Šoferis ir uztraucies un skaidro, ka signāls pārbrauktuvē pārstājis mirgot un viņš esot braucis. Skaņas signālu viņš neesot dzirdējis. Šis gadījums uzņēmumā SIA «Tukuma auto» tiks izvērtēts, un pēc tam pieņemts atbilstošs lēmums."
Par šo pārbrauktuvi jau ir sūdzības
Sazinoties ar Tukuma rajona policijas pārvaldes Ceļu policijas priekšnieku Vilni Vecriņķi, uzzinājām, ka par 29. janvārī notikušo incidentu Durbes ielas dzelzceļa pārbrauktuvē rajona policijas pārvaldē iesniegums nav saņemts.
Taču, kā piebilda V. Vecriņķis, par šo pārbrauktuvi un par to, ka, jau vilcienam tuvojoties, tajā vēl nemirgo un neatskan brīdinājuma signāli, ir uzklausītas vairākas sūdzības. Arī 15. decembrī notikušā gadījuma sakarā (todien vilcienā ietriecās vieglā automašīna, tās vadītāja ir smagi cietusi).
VAS «Latvijas dzelzceļš» pārstāvji gan apgalvojot, ka viss esot kārtībā, ka aizliedzošie signāli iedegoties jau tad, kad vilciens uzsāk kustību stacijā «Tukums I».
Par decembrī notikušo negadījumu ierosināts Kriminālprocess, šo lietu izmeklē Zaiga Kokina, un tiek veiktas arī ekspertīzes.












Pievienot komentāru