Samazinoties PVN likmei no š.g. 1.jūlija, izmaiņas stājās spēkā arī norēķiniem par elektroenerģiju tarifa T1 un citu tarifa grupu ietvaros. Sākot ar š.g. 1. augustu, norēķini par patērēto elektroenerģiju jāveic ar PVN likmi 21%.
Elektrības norēķini ar jauno PVN likmi
Samazinoties PVN likmei no š.g. 1.jūlija, izmaiņas stājās spēkā arī norēķiniem par elektroenerģiju tarifa T1 un citu tarifa grupu ietvaros. Sākot ar š.g. 1. augustu, norēķini par patērēto elektroenerģiju jāveic ar PVN likmi 21%.
Tā kā apmaksa par patērēto elektroenerģiju ir jāveic reizi mēnesī par iepriekšējo mēnesi, atgādinām, ka par jūlijā patērēto elektroenerģiju norēķini ar jauno PVN likmi (21%) atbilstoši savam fiksētajam skaitītāja rādījumam un pēc sava tarifa (Starta vai Pamata) ir jāveic, sākot no augusta. Klientiem saglabāsies līdzšinējās norēķina iespējas.
Stājoties spēkā samazinātajai PVN likmei no 22% uz 21% š.g. jūlijā, izmaiņas attiecas uz visām tarifu grupām. Skaitliski vislielākā Latvenergo klientu grupa – mājsaimniecības – pārsvarā norēķinās pēc diferencētā tarifa T1 (Starta un Pamata tarifs). Starta tarifs samazinās līdz 0.0818 Ls/kWh, Pamata tarifs – 0.1065 Ls/kWh.
Lai klientiem, kas veic maksājumus skaidrā naudā, būtu vieglāk veikt aprēķinus pēc jaunā tarifa, ir sagatavotas T1 tarifa maksājumu aprēķinu tabulas ar jaunajai PVN likmei atbilstošām summām. Tās tiks izplatītas kā ieliktņi laikrakstos, izvietotas Latvijas Pasta nodaļās un Latvenergo Klientu apkalpošanas centros. Informācija par tarifu PVN likmes izmaiņām līdz ar elektroenerģijas maksājumu aprēķinu tabulām tiks izvietota Latvenergo mājas. Tie klienti, kas ir reģistrējuši savu mobilā tālruņa numuru, informāciju par norēķinu kārtību saņems ar īsziņas (SMS) palīdzību.
Vairums Latvijas mājsaimniecību par elektroenerģiju norēķinās pēc pašdeklarēšanās principa – tas nozīmē, ka mājsaimniecība fiksē skaitītāja rādījumu un aprēķina savu ikmēneša patēriņu un maksājuma summu.
Izmantojot elektronisko norēķinu interneta lapu e-latvenergo.lv, iespējams ērti un uzskatāmi veikt norēķinus, kā arī sekot līdzi savam elektroenerģijas patēriņam. Veicot norēķinus mājas lapā, klienta patērētās kilovatstundas tiek uzskaitītas automātiski, veicot aprēķinu pēc norēķina summas un attiecinot uz attiecīgo tarifu – Starta vai Pamata. Lai plānotu savu budžetu un varētu rēķināties ar noteiktām izmaksām, arvien vairāk AS «Latvenergo» klientu izvēlas Izlīdzināto maksājumu, gada garumā ik mēnesi norēķinoties par summu, kas atbilst vidējam mēneša patēriņam. Pieteikties Izlīdzinātā maksājuma pakalpojumam var e-latvenergo.lv, zvanot uz Klientu servisu 80 200 400 vai nosūtot īsziņu uz 8800 «IM atstarpe Līguma Nr.» (piem. IM 1002003000).
Neskaidros jautājumus iespējams noskaidrot, zvanot Klientu servisam pa bezmaksas tālruni 80 200 400.












Pievienot komentāru